Wprowadzamy stworzone od nowa produkty finansowe dla młodych, odpowiadające ich „głodom”.
Z danych statystycznych wynika, że w 2000 r., gdy marka mBank wchodziła na rynek, w Polsce było ok. 670 tys. 18-latków. Obecnie osób wchodzących w dorosłość (18 rok życia) jest znacznie mniej, bo tylko 390 tys. Ta spadkowa tendencja utrzymuje się, co naturalnie zwiększy konkurencję wśród firm kierujących ofertę do tej grupy klientów.
Jak wynika z tegorocznych badań IQS „Świat młodych” dla mBanku, osoby w wieku 16-24 poszukują autentyzmu – czegoś prawdziwego, dosłownego, bez haczyków. Cenią relacje w grupie, a będąc zawsze online i korzystając z mediów społecznościowych (m.in. Snapchat, Instagram) mogą być z nimi w ciągłym kontakcie. Najważniejsza dla nich jest przyjemność z życia, to, co dzieje się tu i teraz, budowanie swojej tożsamości i rozwijanie pasji – czyli „zajawek”. Są jednocześnie pokoleniem, które ceni tradycję, wierzy rodzicom, znajomym i YouTuberom, a nie mediom, politykom i reklamie.
OFERTA DLA MŁODYCH: eKonto m i inne „funy”
Stworzyliśmy nowe konto – eKonto m – w którym czytelnie pokazujemy za co, kiedy i ile młodzi zapłacą. Rachunek dostosowany jest do tego, w jakim wieku są klienci i rozwija się wraz z nimi:
- Młodzi od 13 do 20 roku życia dostają podstawowe konto z możliwością korzystania ze wszystkich bankomatów w Polsce całkowicie za darmo;
- Od 20 do 24 roku życia, mają więcej możliwości – np. wpłaty i wypłaty w placówkach, a bank zachęca do większej aktywności – konto jest wciąż za darmo, pod warunkiem wykonania pięciu transakcji kartą.
Gdy skończą 24 lata, ich eKonto m automatycznie przekształci się w ROR „dla dorosłych” ze standardowej oferty banku.
W pakiecie z rachunkiem dostępne są: foto-karta debetowa z mOkazjami i rachunek do odkładania pieniędzy (mSaver).
www.brałbym.pl
Start nowej oferty połączony jest z promocją #brałbym dla 18-24 latków. Klient, który założy rachunek i zarejestruje się podczas tzw. Happy Hours na www.brałbym.pl (od 10.08 do 30.09 co środę o godz. 20:00), a także poleci mBank trzem osobom, które będą aktywnie z niego korzystać (m.in. wykonają pięć transakcji kartą, BLIKiem lub mTransferem), dostanie jedną z trzech wybranych przez siebie nagród o wartości 760 zł:
- pieniądze na smartfona,
- pieniądze na paliwo,
- pieniądze na kurs prawa jazdy.
Nagrody bank przygotował po analizie „głodów” młodych – czyli tego, na czym młodym zależy najbardziej.
LOGO DLA MŁODYCH: w nowych neonowych barwach
By jeszcze lepiej zaznaczyć wyjątkowość młodych, mBank specjalnie dla nich stworzył nowe logo, z odrębną kolorystyką i komunikacją. Standardowy „pasiak” zyskał neonowe barwy, a niektóre paski zostały przesunięte lub zmniejszone. Nowy branding ma być dynamiczny i przykuwać uwagę tworząc pozytywne skojarzenia młodych z marką.
Wersja kolorystyczna logotypu mBanku dla młodych jest szóstą i dobrze uzupełnia te już istniejące: wersję podstawową, dla osób zamożnych, dla klientów bankowości prywatnej, dla mikrofirm oraz dla korporacji i MSP.
Neonowe, nieco abstrakcyjne i dostosowane do sposobu komunikowania się nastolatków są też narzędzia zaproponowane tej grupie. Na www.mBank.pl/m znaleźć można animacje z jeleniem czy psem w garniturze. Zupełnie inny jest też język, którym bank mówi o ofercie.
Więcej o ofercie banku dla młodych można znaleźć na stronie www.mBank.pl/m
powrót
#YOLO w bankowości. mBank z nową ofertą dla młodych