powrót

Kolejny bardzo dobry kwartał BRE Banku

W II kwartale 2011 roku zysk netto Grupy BRE Banku wyniósł 313,2 mln
złotych i po raz kolejny pobił historyczne rekordy. W ujęciu kwartalnym, wynik
Grupy wzrósł o ponad jedną trzecią. Przychody z podstawowej działalności
bankowej rosły piąty kwartał z rzędu i wyniosły 750,7 mln złotych.
Pomiędzy kwietniem, a czerwcem 2011 roku, grupa kapitałowa wypracowała 894,3 mln
zł przychodu. Oznacza to wzrost o ponad 7 proc. w porównaniu z poprzednim
kwartałem i o prawie 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku.
W II kwartale 2011 roku pion bankowości korporacyjnej i rynków finansowych
przyniósł ponad 92 mln zysku brutto, co oznacza 14 proc. wzrost w porównaniu do
analogicznego okresu ubiegłego roku. Wpływ na wynik miały wciąż wysokie rezerwy,
związane z dwoma „przedkryzysowymi” zaangażowaniami kredytowymi.
Nie bez znaczenia dla wyników pionu pozostaje także aktywność w bankowości
transakcyjnej, która wnosi ponad 25 proc. wkład w wynik prowizyjny pionu, a
dynamika dochodów z tej linii produktowej przekracza 14 proc. w ujęciu rocznym.
Coraz większą popularnością cieszą się udostępniane przez bank karty prepaid, z
których skorzystało m.in. 10 tys. uczestników festiwalu Opener. Na uwagę
zasługuje dalszy rozwój współpracy BRE Banku z samorządami, w tym podpisanie
umowy na obsługę miasta Słupsk.
W II kwartale 2011 roku Bank rozpoczął rozbudowę sieci oddziałów korporacyjnych.
Bank wprowadził także udoskonalenia w ofercie bankowości inwestycyjnej. Ich
efektem jest zwiększenie uproduktowienia klientów i przychodów z produktów
skarbowych, a także lepsza sprzedaż produktów walutowych poprzez platformę
elektroniczną.
Drugi kwartał z rzędu bankowość detaliczna BRE wypracowała ponad połowę
osiągniętego przez bank przychodu. Pion zarobił ponad 317 mln złotych brutto.
Oznacza to 70 proc. wzrost w porównaniu z poprzednim kwartałem. Przez pierwsze
sześć miesięcy 2011 roku bankowość detaliczna BRE zarobiła pół miliarda złotych
brutto. BRE nadal stawia na sprzedaż wiązaną i wzrost liczby produktów na
klienta. Tzw. wskaźnik uproduktowienia klientów wzrósł ponownie w II kwartale.
Obecnie każdy klient indywidualny BRE korzysta średnio z prawie 3 produktów
bankowości detalicznej.
Na wynik pionu wpływ miała także, przeprowadzona w czerwcu operacja sprzedaży
portfela zagrożonych wierzytelności o nominalnej wartości 621,5 mln zł. Dzięki
niej bank zarobił ponad 90 mln zł.
BRE Bank został uznany za najlepszy bank w Polsce przez prestiżowy Euromoney
Magazine w dorocznym konkursie Euromoney Awards for Excellence. To kolejna, po
kwietniowym wyróżnieniu przyznanym przez Global Finance, nagroda potwierdzająca
silną pozycję BRE na polskim rynku. Agencja ratingowa Fitach podtrzymała z kolei
pozytywną ocenę kredytową banku. Obecnie długoterminowy rating banku wynosi A, a
ocena krótkoterminowa niezmiennie kształtuje się na poziomie F1.
Więcej o wynikach finansowych BRE Banku

Kategorie:

MSP i Korporacje