Wszyscy przyzwyczailiśmy się już chyba do obecnego portalu mBanku, który miał swoją premierę w listopadzie 2007 r.
Pamiętam jak dziś zaskoczenia zmianą, nową kolorystyką, nowymi funkcjami. Tak minęły 4 lata.
Pomimo swojego wieku nadal trzyma się dobrze, ale niestety jak na "staruszka", bo tak należy go traktować w wymiarze internetu, doczeka się wkrótce swojego kolejnego wcielenia.
W mBanku jesień rozpoczniemy bardzo dużą zmianą. Miło nam zakomunikować, że w nocy z 8 na 9 października 2011 r. poznacie portal informacyjny w kompletnie nowej odsłonie. Zmian będzie naprawdę dużo. Nie wszystkie da się opisać w krótkim artykule, dlatego poniżej opiszę najważniejsze.
Nowy wygląd
Kolorystycznie powróciliśmy do korzeni mBanku i jego pierwszego wydania z 2000 roku. W portalu dominuje kolor biały, mniej jest czerwieni znanej z obecnego wydania. Dzięki temu zabiegowi portal stał się "lżejszy" w odbiorze, a także bardziej czytelny.
Nowy portal będzie charakteryzował się dużymi powierzchniami graficznymi, a także czcionkami dostosowanymi do coraz większych rozdzielczości, jakie dostarczają laptopy, czy tablety. Mamy nadzieję, że ten zabieg zwiększy wygodę korzystania z serwisu.
Wygoda poszukiwania informacji
Od ostatniego wydania portalu minęły już 4 lata. Przez ten czas oferta produktowa mBanku z wariantami wzrosła o kilkadziesiąt pozycji. W związku z tym, jednym z naszych głównym celów było pokazanie jak największego spektrum oferty, tak aby Klient miał w zasięgu jednego kliknięcia dostęp do tych najważniejszych dla niego opcji.
Każdy Klient odbiera serwis w sposób niezwykle indywidualny. Trudno dla każdego stworzyć przestrzeń, w której będzie się poruszał bez problemów. Dlatego staraliśmy się rozwinąć w serwisie różne ścieżki dotarcia do informacji.
W serwisie pojawi się wiele ułatwień nawigacyjnych:
- rozwijane menu główne gromadzące podstawowe informacje o grupie produktowej wraz z punktami startowymi do miejsc z nią powiązanych, np. regulaminów, Taryfy Prowizji i Opłat, itp.
- wyszukiwarka kontekstowa podpowiadająca Klientowi tematy, które mogą go zainteresować w trakcie wyszukiwania
- bardzo rozbudowana stopka
- narzędzia doradcze pomagające sprofilować produkty pod swoje potrzeby i wiele, wiele innych.
Trzy w jednym
Serwis jako całość został podzielony części:
I. Produkty
Tutaj znajdziecie informacje o wszystkich dostępnych produktach i usługach mBanku. Szczególny nacisk położyliśmy na pokazanie tych usług, które zazwyczaj istnieją w tle naszych sztandarowych produktów.
Tego typu informacje umieściliśmy praktycznie w każdej sekcji w zakładce "Korzyści i usługi".
II. Porozmawiajmy
Platforma do komunikacji z naszą społecznością. Oprócz nowego wydania bloga i forum stawiamy tutaj na nowości:
- Debaty - miejsce do rozmów tematy z inspiracji mRady lub banku
- Pomysły - baza pomysłów Klientów na rozwój oferty i usług banku
- mVideoBlog - wydzielona część, gdzie Klienci będą mogli zobaczyć nasze najnowsze produkcje wideo
- Dużej modyfikacji ulegnie także forum, które zamiast kategorii zostanie podzielone na grupy tematyczne.
III. Pomoc i informacja
Baza wiedzy o mBanku. Tutaj Klient dowie się jak aktywować konto, zamówić kartę, zrobić przelew, itp. Innym słowem najważniejsza rzecz w banku nastawionym na samoobsługę.
Ta część zastąpi znany z poprzednich wydań "Przewodnik". W sekcji tej znajdziecie także takie informacje jak Taryfy Prowizji i Opłat, Tabele Oprocentowania, Kursy Walut i wiele innych przydatnych informacji.
To tylko w naprawdę wielkim skrócie. Wszystkie zmiany zobaczycie już 9 października 2011 r. Jak zawsze liczymy na Wasze uwagi tuż po starcie.
Do zobaczenia w nowym serwisie!