powrót

Firmy blogi piszą ...

Miło nam poinformować, że już drugi raz  z rzędu blog mBanku został nagrodzony w „Konkursie na najlepszy blog firmowy roku 2009”. W tej edycji do konkursu stanęło ponad 100 blogów, więc konkurencja była naprawdę ostra. 

Konkurs przeprowadzono w czterech kategoriach:

Blog młody (prowadzony do 6 miesięcy)
Blog dojrzały (6-12 miesięcy)
Blog profesjonalny (powyżej roku)
Blog instytucji

 

 

Nasz mBankowy blog został zakwalifikowany do kategorii „Blog profesjonalny”, gdzie oceniano nas razem z 44 innymi firmami.

Jak widać w poniższym zestawieniu, zostaliśmy ocenieni bardzo wysoko przez jurorów zajmując drugie miejsce i o włos otarliśmy się o pierwsze miejsce.

Jurorzy zaznaczali, że wybór czołówki był bardzo trudny w tym roku ze względu na wysoki poziom blogów.

W ocenie bloga pod uwagę były brane następujące cechy:

  • otwartość komunikacyjna (styl i język pisania),
  • częstotliwość wpisów,
  • ilość autorów,
  • znaczenie bloga w komunikacji firmy (np. ekspozycja firmy, etc.),
  • ilość, jakość komentarzy,
  • look and feel ( wygląd, nawigacja, użyteczność itp.).

 

Najważniejszym jednak kryterium było to, czy blog przełamuje stereotyp komunikacji firmy.

W skład jury weszły następujące osoby:

Jarosław Sobolewski - Dyrektor Generalny IAB
Maciej Budzich - Bloger (Mediafun.pl)
Michał Macierzyński - Analityk w Bankier.pl, wiceprezes Fundacji InternetPR
Maciej Zawadziński - Prezes Brand New Media
Joanna Gajewska - Rzecznik Prasowy Naszej-klasy.pl
Arvind Juneja - Community Manager w GoldenLine.pl
Aleksander Winciorek - R&D Manager w Heureka
Marek Woźniak - Dyrektor NetPR.pl
Dominik Kaznowski - Pełnomocnik Zarządu ds. Marketingu i Public Relations Nasza-Klasa Sp. z.o.o.

Nie wiem czy wiecie, ale według ostatnich danych, niemal co piąta amerykańska korporacja prowadzi jeden lub więcej blogów. Listę tych firm możecie znaleźć tutaj.

Trend ten dotarł także do Polski, gdzie jak widać po zgłoszeniach do konkursu można zaobserwować 100% przyrost r/r.

Czy warto prowadzić takiego bloga? Przyznam szczerze, że startując dwa lata temu mieliśmy pewne obawy, jak to narzędzie zostanie odebrane przez Klientów. Nawet wewnętrznie słowo blog wielu osobom kojarzyło się z „pamiętnikiem internetowym” – czymś bardzo osobistym.

Z tego co pamiętam, także niewiele polskich firm w tamtym czasie podjęło z sukcesem takie wyzwanie. W naszym przypadku się udało i blog stał się dobrym narzędziem wspierającym pozostałą część portalu informacyjnego. Dodatkowo forma została szybko zaakceptowana przez naszych Klientów.

Czym jest w takim razie blog mBanku? Miejscem, w którym informujemy o najważniejszych wydarzeniach w Banku, a także staramy się umieszczać artykuły edukacyjne o produktach i usługach. Staramy się także wychodzić tutaj poza „suchą” formę oficjalnych komunikatów, do których wcześniej byli przyzwyczajeni nasi Klienci. Dodatkowo każdy ma szansę porozmawiać z autorami artykułów, czy też innymi Klientami o poruszanym temacie.

Średnio pojawiają się 4 artykuły tygodniowo, blog odwiedza około 300.000 - 400.000 osób miesięcznie.

W listopadzie br. 24 artykuły zostały przeczytane blisko 500 000 razy!

Cieszymy się, że nasza wspólna praca jest doceniana przez branżowych ekspertów a także naszych Klientów. W tym miejscu pragnę w imieniu mojego zespołu podziękować wszystkim mBankowym autorom piszącym na blogu, a także poprzedniej i obecnej opiekunce bloga Małgosi Kowalskiej i Kamili Karpińskiej za trud włożony w jego rozwój.