powrót

Doładuj swój telefon - czyli zmiany w systemie transakcyjnym cz. 4

Zmiany w systemie transakcyjnym mBankuWiele już napisaliśmy w ostatni artykułach o nadchodzącym wdrożeniu. Wiemy już, że zmieni się wygląd serwisu, eMAKLER doczeka się kilku długo oczekiwanych funkcji , zmieni się także kilka rzeczy w obsłudze kart płatniczych. Dzisiaj o kolejnych ciekawych zmianach widocznych już 5 września br. w systemie transakcyjnym.

Pamiętam, że wiele razy na naszym forum pojawiały się prośby o stworzenie mechanizmu odbiorców zdefiniowanych dla doładowań telefonów. Ta użyteczna funkcja pozwalałby szybko wykonywać doładowania dla wybranych numerów telefonów, np. rodziny, itd.  Realizując tę zmianę staraliśmy się wykorzystać przyzwyczajenia Klientów i jak najbardziej upodobnić ją do funkcji istniejącą w rachunkach.

W związku z tym rozwinięta zostaje sekcja "Doładuj telefon" o trzy nowe pozycje:

  • Doładowanie jednorazowe
  • Odbiorcy zdefiniowani
  • Stałe doładowania

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

Doładowanie jednorazowe nie różni się od dobrze znanej już formatki. Kolejna pozycja pozwala na administrację odbiorcami doładowań.  Dla wybranego rachunki będzie można zdefiniować odbiorcę

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

Wykonać do niego doładowanie:

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

Stworzyć swoją listę odbiorców:

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

Oczywiście dostępne są także pozostałe funkcje jak modyfikacja i usunięcie odbiorcy.

Oprócz wykonania doładowania do wcześniej zdefiniowanego odbiorcy będzie także możliwość zarządzania doładowaniami cyklicznymi dostępnymi do tej pory w systemie wnioskowym. Zasada działania jest podobna do znanych z rachunków zleceń stałych. W procesie definiowania podajmy operatora, numer telefonu, kwotę oraz interwał doładowania np. co miesiąc. Dzięki temu, system cyklicznie będzie dokonywał zasilenia naszego telefonu o wybraną kwotę. Funkcja szczególnie przydatna dla "zapominalskich", którzy nie chcą utracić ważności konta telefonicznego.

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

 

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

Zmianie ulega także formatka przelewu zagranicznego SWIFT. Przede wszystkim nastąpi zmiana kolejności prezentowanych pól i jej uproszczenie. Dotychczasowe pola "Bank odbiorcy" i "BIC bank odbiorcy" ulegną zmianie. Zamiast dwóch odrębnych sekcji przedzielonych poziomą kreską zostanie stworzona jedna sekcja, w ramach której - przy użyciu pola wyboru - użytkownik wybierze opcję wskazania banku odbiorcy:

  • poprzez podanie BIC
  • poprzez wybranie banku z listy banków należących do SWIFT. Lista wyboru będzie uszczegóławiana na trzech poziomach: kraju, nazwie banku i oddziału banku. Dane będą się tutaj podstawiały automatycznie po wybraniu kraju.

Dodane zostanie także pole dostępne środki (analogicznie do funkcjonalności w przelewach krajowych)

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

Kolejną zmianą po części związaną także z wykonywaniem przelewów zagranicznych będzie prezentacja zastosowanego kursu walut do wykonania transakcji. Informację tę będzie można znaleźć w szczegółach operacji np. przelewu, operacji kartą itp.

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

Oprócz opisanych już zmian w sekcji inwestycje, uważni obserwatorzy dostrzegą także zmiany na stronie głównej. Na liście produktów pojawi się suma LOKAT strukturyzowanych. Warto jednak pamiętać, że będzie ona prezentować sumę zainwestowanych środków, a nie aktualne wyniki lokaty.

Nowy wygląd serwisu transakcyjnego

Ze zmian, o których można dzisiaj powiedzieć, pojawi się jeszcze możliwość wydruku potwierdzenia opłacenia składki ubezpieczenia oraz informacja o funduszu docelowym podczas wykonywania konwersji jednostek w SFI. To oczywiście nie wszytko w kontekście wdrożenia, które liczy sto kilkadziesiąt pozycji projektowych. O pozostałych zmianach dowiecie się wkrótce czytając uważnie naszego bloga :)

Przeczytaj również: