Każdy styczeń przynosi ze sobą wiele noworocznych postanowień. Często zobowiązuję się wtedy do zmian. Zawsze na początku stycznia zaczynam dbać o kondycję, uczyć się kolejnych języków obcych i obiecuję sobie, że będę więcej pieniędzy przelewać na eMAX plusa, żeby odłożyć na wakacje.
Są jednak rzeczy, które muszą pozostać niezmienne - dbanie o bezpieczeństwo moich pieniędzy.
Pomyślałam więc, że styczeń to dobry moment, aby przypomnieć Wam podstawowe zasady bezpiecznego logowania się na swój rachunek w mBanku.
Zacznijmy od tego, że identyfikator i hasło do logowania na rachunek w mBanku należą do informacji poufnych i nie mogą być ujawniane osobom trzecim. Bezpieczne hasło do logowania w serwisie transakcyjnym to kombinacja od 8 do 20 znaków wśród których powinny znaleźć się duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Z kolei telekod to kombinacja 6 cyfr i używane jest wyłącznie w kanale telefonicznym. Hasło nie powinno zawierać imion, dat urodzenia oraz informacji, które łatwo przypisać właścicielowi hasła.
Nie wolno ujawniać nikomu tajnych haseł i numerów - hasła ustanowione przez Ciebie nie wygasają, system mBanku nigdy nie prosi o podanie haseł jednorazowych, telekodu oraz danych kart płatniczych i kredytowych (numer karty, kod PIN, CVV2) oraz danych dotyczących Twojego telefonu komórkowego w czasie logowania, podczas sprawdzania stanu konta, ani przeglądania historii operacji.
Korzystaj z haseł smsowych
Hasła smsowe służą do bezpiecznego potwierdzania operacji na rachunkach w serwisie transakcyjnym mBanku. Jest to wygodna, nowoczesna i bezpieczna alternatywa dla haseł jednorazowych. Hasło zawarte w otrzymanej przez Ciebie wiadomości SMS poprzedzone jest informacjami o aktualnie potwierdzanej operacji. Każdy użytkownik haseł smsowych otrzymuje pakiet bezpłatnych powiadomień, które wysyłane są w sytuacji, kiedy zmieniasz swoje dane, zlecisz przelew na mLinii lub zablokujesz dostęp do kanału internetowego lub telefonicznego.
Pamiętaj, że należy zawsze uważnie przeczytać treść wiadomości SMS zawierającej hasło i upewnić się, że dotyczy właściwej, zleconej przez Ciebie operacji.
Zobacz, jakie informacje zawiera hasło smsowe w mBanku:
Pamiętaj - jeżeli zauważysz jakąkolwiek nieprawidłowość podczas logowania, nie podejmuj kolejnych prób i przede wszystkim nie podawaj żadnych danych poufnych, o które możesz zostać poproszony przez system poza tymi, o które standardowo prosi system mBanku (jest to zawsze login i hasło).
mBank nie komunikuje się z Klientem poprzez blokowanie dostępu do serwisu transakcyjnego i tym bardziej nie wymaga podania poufnych danych do jego odblokowania.
Zadbaj o swój komputer
Bezpieczeństwo wszystkich Twoich działań w sieci (nie tylko bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej) zależy w bardzo dużym stopniu od Twojej dbałości o zabezpieczenie własnego komputera.
Korzystaj z legalnego oprogramowania instalowanego z zaufanych i znanych źródeł, przy każdym połączeniu z systemem transakcyjnym sprawdź prawidłowość szyfrowanego połączenia z mBankiem.
System operacyjny warto uzupełnić najnowszą wersję przeglądarki, ochronę antywirusową i zaporę sieciową oraz włączyć usługę automatycznych aktualizacji. Unikaj korzystania z publicznych komputerów i sieci bezprzewodowych (np. kafejki internetowe, hot-spoty).
Przypominamy, że mBank nie wysyła do Klientów certyfikatów bezpieczeństwa, nie prowadzi akcji zmiany autoryzacji w trakcie logowania do Twoich rachunków. Jeżeli miałoby to miejsce, zostaniesz o tym poinformowany różnymi kanałami. Gdy zauważysz jakąkolwiek nieprawidłowość skontaktuj się z Operatorem mLinii (801 300 800 lub 42 6 300 800).
Zobacz mVideo:
1. Bezpieczne logowanie do mBanku przez przeglądarkę Internet Explorer
2. Bezpieczne logowanie do mBanku przez przeglądarkę FireFox