Jesteś rodzicem dziecka, które się uczy? Tak jak w roku poprzednim, rodzice uczących się dzieci mogą składać wnioski o dofinansowanie już od 1 lipca drogą elektroniczną w mBanku.
Kwota wsparcia nie zmienia się. To 300 zł jednorazowego dofinansowania dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Program „Dobry Start” to świadczenie, które przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dla osób z niepełnosprawnością świadczenie przysługuje do ukończenia 24 roku życia. Wsparciem nie są objęte dzieci, które chodzą do przedszkola lub tzw. „zerówki”.
Jak złożysz wniosek w programie „Dobry Start”?
Przygotuj dane: m.in. imię, nazwisko, PESEL – swoje i dziecka/dzieci. Nazwę i adres szkoły, do której chodzi dziecko. Zaloguj się:
- do serwisu transakcyjnego (Produkty > Usługi > Świadczenia dla rodziców (m.in.500+) lub
- do aplikacji mobilnej ((Usługi > dla rodziny > Świadczenia dla rodziców (m.in.500+)
Wniosek złożysz również na naszej stronie www, na której znajdziesz więcej informacji o programie.
Pamiętaj. Wniosku „Dobry Start” nie złożysz w oddziale banku ani na mLinii.
Przypominamy. Świadczenie "Dobry start" przyznaje i wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Kalendarz
Wnioski o wypłatę świadczenia Dobry Start należy składać co roku.
Zaloguj się na swoje konto w internecie lub aplikacji mobilnej i złóż wniosek od 1 lipca do 30 listopada br.
- złóż wniosek do końca sierpnia, aby otrzymać świadczenie do końca września br.
- jeśli złożysz wniosek w kolejnych miesiącach (od września do listopada), wypłatę świadczenia otrzymasz w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku