O hot dogach wiedzą wszystko – wywiad z właścicielami New York Hot Dog

03
.
07
.
2023
O hot dogach wiedzą wszystko – wywiad z właścicielami New York Hot Dog


Marka New York Hot Dog powstała w 2006 roku, a po dekadzie sprzedaż hot dogów wynosiła ponad 20 000 000! Kluczem tego sukcesu jest między innymi poświęcony czas i zaangażowanie w to, aby produkty spełniały wszelkie wymagania klientów.
Przeczytaj wywiad z właścicielami firmy Krzysztofem Kudanowskim i Ryszardem Belowskim i dowiedz się więcej o ich marce.

 

Jaka powstała Wasza firma?

Ryszard.: Pracowaliśmy razem na etacie, ale chcieliśmy stworzyć coś swojego.  I tak 20 lat temu otworzyliśmy pierwszy punkt sprzedaży New York Hot Dog.

Krzysztof.: Sprzedajemy fast food – hot dogi, zapiekanki, kanapki. Oprócz stoisk jesteśmy franczyzodawcą i razem mamy ponad
30 punktów. Taki model biznesowy nam się najlepiej sprawdził. Każdy działa na swój rachunek, odpowiada za swój biznes, a my dajemy pomysł, promujemy i działamy jak w jednej rodzinie. W ten sposób działamy od 2006 roku.

 

Czy tyle punktów wymaga od Was dużo formalności?

R.: Mamy osobę, która pomaga nam z franczyzobiorcami. My dbamy o to, by zachować odpowiednią jakość i terminową dostawę produktów do punktów. W Łodzi mamy swoje biuro i magazyn, z którego wysyłamy towar.

A mieliście jakieś obawy przed otworzeniem firmy?

R.: Zaczęliśmy prowadzić biznes, jak byliśmy jeszcze na etacie, więc czuliśmy się bezpiecznie.
Jednak po 3 miesiącach rozwiązaliśmy nasze umowy i zainwestowaliśmy w firmę. Startowaliśmy z jednym punktem, więc nie mieliśmy dużych kosztów, a biuro znajdowało się w garażu.

 

W jaki sposób pozyskujecie franczyzobiorców?

K.: Od wielu lat reklamujemy się w gazecie dla przedsiębiorców Własny Biznes Franchaising. Stamtąd na pewno wiele osób nas zna. Jednak myślę, że najlepszą reklamą są nasze punkty w galeriach, na eventach lub te otwierane sezonowo. Jak ktoś lubi nasze jedzenie i widzi, że są kolejki, to później z tego rejonu mamy zapytania, co zrobić, żeby otworzyć punkt.

 

W jakich eventach bierzecie udział?

R.: Jesteśmy wynajmowani jako catering np. na imprezach firmowych – szczególnie, gdy są robione w stylu amerykańskim. Można nas też spotkać na festiwalach muzycznych czy imprezach dla dzieci.

 

Jak wygląda menu? Jest zróżnicowane, czy wszędzie znajdziemy to samo?

R.: Menu w punktach jest raczej wszędzie takie samo: klasyczne hot dogi i ich różne warianty, np. francuskie, z kiełbasą czy Chicago. Są również hamburgery, zapiekanki, tortille oraz inne dodatki. Mamy wersje wegetariańskie i wegańskie – każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli podejmujemy współpracę na wydarzenie, to umawiamy się, co z naszego menu mamy przygotować.

 

Mieliście trudne momenty  w prowadzeniu firmy? 

R.: Pandemia to był bardzo trudny czas. Praktycznie przez 8 miesięcy nie pracowaliśmy. Nie chcieliśmy stracić ludzi, bo uważamy, że są największą wartością firmy. Zrezygnowało wtedy kilku franczyzobiorców, ale udało nam się przetrwać ten czas. A aktualnie to podwyżki cen energii oraz brak stabilności przepisów. Na ceny nie mamy wpływu, a z przepisami bardzo pomaga księgowa.

 

Co możecie poradzić osobie, która chciałaby być Waszym franczyzobiorcą?

R.: Najwięcej trzeba działać samemu, bo w dzisiejszych czasach koszt pracownika jest bardzo duży. Jeśli ktoś jest gotowy na to, żeby poświęcić czas na własną firmę, to absolutnie to polecamy i w tym pomagamy. Bardzo ważna jest też konsekwencja i samodzielność, żeby realizować swój plan.

 

Z czego jesteście najbardziej zadowoleni z prowadzenia firmy?

R.: Jestem najbardziej dumny z naszej współpracy. Pomimo różnicy pokoleń patrzymy w tym samym kierunku i dalej rozwijamy firmę, a przy tym nasza relacja jest naprawdę bardzo dobra. Poza tym to, że sprawdziła się nasza koncepcja.

K.: Największą satysfakcję daje mi, to, że wymyśliliśmy od początku swoją firmę i cały czas się rozwijamy. Klientom smakuje nasze jedzenie, jesteśmy rozpoznawalni, widoczni i ludzie nas chwalą.

Nota prawna.
To nie jest oferta. mBank S.A. nie ponosi odpowiedzialności za stosowanie w praktyce informacji objętych powyższym materiałem. Materiał niniejszy ma charakter informacyjno – marketingowy i nie stanowi porady prawnej ani podatkowej. 

Niniejsza część portalu mBank.pl przeznaczona jest dla przedsiębiorców. Artykuły nie stanowią porad podatkowych, finansowych ani prawnych. mBank S.A. nie prowadzi działalności polegającej na doradztwie gospodarczym, prawnym ani podatkowym. Dowiedz się więcej